adusssssh! jatuh motor

pengalaman yang d tunggu-tunggu telah tiba!
keh keh keh...
mcm jualan promosi baju untuk hari raya la pulak..
errrmmmmmmmm....
nak tau tak?
 mlm tadi aku jatuh motor ngan ayah aku...
ni la kali ke 2 aku jotoh motor sejak dapat lesen ni..
untuk kali pertama aku jatuh ngan adik aku...
semuanya gara2 kaki ku yang tak kesampaian dan nak plak org yg aku kene bawak tu badannya "semangat" 
kali kedua ni agak teruk sikit la...
d pendekkan cerita mlm tu aku gi ngeteh ngan ayah kat kedai makan...
pastu ayah kata,bawak la ayah g jenjalan..
aku pun bawak ayah aku pusing2 taman..
tiba d persimpangan tiga,aku berhenti nak pandang kiri kanan...
aku kan penunggang berhemah.. uhuk uhuk uhuk... hehehee..
bila "line clear" aku cuba press minyak,alamak berat la pulak...
pastu aku rasa tak "centre" may be sebab ayah aku berat dan goyang2..
errrmmm,apa lagi belum sempat jalan dua2 jatuh ke tepi jalan atas pasir dan batu bata..
tp aku la mengalami kecederaan ayah aku tak pun..
sbb awal2 lg ayah aku da selamatkan diri...
so aku la yang jatuh ngan moto tu..
aku cepat2 angkat motor bersihkan pasir kat seluar dan suruh ayah naik cepat sebab takut org nampak...
tapi rasa nya orang taman tu ada yang da nampak kot kita orang jatuh...
heheheehe...
syukurlah kejadian tu berlaku d malam hari...
tak la "live" dan rasa malu jatuh moto...

balik saja rumah aku tengok lutut ku dah berdarah,seluar kat bahagian lutut pun koyak..
ayah aku cuma ketawa dan geleng kepala...
balik rumah ayah aku lebih pentingkan kecederaan motor dia dari aku...
arrggghhhh!!!
geram sangat...
motor tu cuma calar dan cermin sisi moto je berpusing 90 darjah..
huh! aku bernasib baik.. Alhamdulillah ayah aku tak marah...
dah la luka d lutut,sempat lagi ayah suruh aku bersihkan motor dia yang berpasir...
tension wooo...!
errrmmmm.....terima je la,nasib badan.... sedih tau!

apa pun "at least" aku ada la jugak pengalaman jatuh motor..
korang ada? hehehehe...


No comments:

Post a Comment